קטגוריות
היסטוריה

על 300 שנים של יהדות מפוארת באירופה, שעלתה בלהבות במפעל ההשמדה הנאצי בשנות השואה האיומה במלחמת העולם השניה. פודקאסט מיוחד ליום השואה.1 min read

לפני ארבע שנים ביום השואה תשע״ט – 2019 התארחתי בתוכניתו המיוחדת של חברי האהוב והמוערך יוסי בבליקי (שהוא גם אמן ויוצר בחסד עליון), ברדיו “מהות החיים”. זאת הייתה תוכנית שניסתה בקצת יותר משעתיים, לשפוך אור על סיפורה המופלא של יהדות אירופה. אותה יהדות אדירה שהושמדה כמעט לחלוטין, אי אז בשנות האימה הנוראיות של השואה באירופה בשנות הארבעים של המאה הקודמת. בתוכנית זו ניסיתי לחלוק עם המאזינים איזושהי נגיעה ולו על קצה המזלג, אודות דמויות ותופעות, תנועות ומגמות, על פני 300 שנים של יהדות. החל מאותה שואה איומה (שקדמה ב300 שנים לשואה המוכרת לנו) הידועה כגזירות ת״ח ות״ט (1948-9) בפולין, עובר דרך תנועת השבתאות, ומשם לחסידות, ההתנגדות ועולם הישיבות, ההשכלה, ומשם אל הציונות של המאה 20 המוכרת לנו.

אתם מוזמנים להאזין לדברים, נראה לי הם חשובים ביותר, תרבותית והיסטורית כאחד, לאורך כל ימות השנה, ובוודאי ביום זה של ׳יום השואה׳ שכולו קודש להתבוננות וזיכרון, באותו אסון מחריד שפקד את עמנו לפני כשמונים שנה.

https://radio.eol.co.il/allseries/hamachsan-shel-babliki/babliki-020519

הרשמו כעת לקבלת עדכון על כל פוסט חדש!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *